They Love Icahsahaja

June 25, 2012

Muka Buku - tilikan

Assalamualaikum..


Hurm. Lately ni, aku perasan semua orang sibuk duk buat mende alah atas ni. Yang atas ni salah satu darinya.. ada lagi "kenapa ramai orang suka anda?", "Peratus lelaki dan perempuan suka tengok wall saya", "Jawatan menteri yang sesuai" dan macam2 lagi laaa.. Hurm. If i'm not mistaken, ada beberapa orang mengatakan mende alah ni tak elok. Betul ke tidak tu aku tak pasti. Tapi, masing2 boleh fikir sendiri. Mende alah ni jelas menunjukkan satu tilikan dimana dalam Islam tilik adalah sesuatu yang sangat dilarang. Secara logiknya mende alah ni boleh jadi salah sebab mende alah ni telah membazirkan masa anda dengan perkara yang sangat tidak berfaedah.. Apabila kamu mendapat keputusannya lalu kamu mempercayainya, bukankah itu sudah jadi sesuatu yang syirik? oke mungkin ada diantara kamu yang akan kata "alah, aku saje2 je tak percaya pun.. " itu kata mulut kamu, siyes aku kata, bila korang buat ni dan keputusannya keluar, first thing yang akan terlintas "eh mana ade.. ", "eh betol la..", "wah.. bestnye jadi bla bla bla.." dan yang seangkatan... itu bukan dikira percaya ke? betul ke x???? dah2 tak payah nak tunduk2.. betul ckp je la.. hoho.. oke lahh.. sorry kalau ada yang terasa..
Ohya, daripada korang buat mende alah yang ntah hape2 ni.. pe kata korang share2 perkara yang berfaedah. Kan sekarang dah banyak.. itu lebih baik rasanya.. :D


p/s: hurmm. the important thing here is, arghh.. mende alah ni menyemakkan news feed aku! =.=

wassalam..
 

No comments: