They Love Icahsahaja

November 26, 2010

Hibernation?

Hibernation adalah hibernasi ialah penurunan metabolisma haiwan terutamanya pada musim sejuk. Haiwan-haiwan ini akan tidur selama mungkin bagi menjimat tenaga di dalam badan mereka. Ini kerana, proses pembakaran lemak di dalam badan mereka perlu diperlahankan agar suhu badan mereka rendah bagi menahan suhu sekeliling mereka yang tinggi/sejuk. So, persoalannya disini ialah aku.. Ya, aku..Aku kesejukan didalam bilik ini.[air-cond+hujan yang sangat lebat] Jadi bolehkan aku berhaibenasi supaya badan aku lebih panas?? Berapa lamakah aku perlu tidur? dan... adakah aku akan dikategorikan sebagai haiwan kerana aku berhaibenasi? hahaha...
Ok sebenarnya, aku cuma nak bagitawu. Aku nak tidur dah. Tengoklah jam.. Baru 12.28a.m.. unbelievable kan? Selalu pukul dua tiga pagi baru nak tidur kan? haha.. Biar lah. haha.. Good Night everyOne..!![point paling utama post kali ni]
Buhbye readers..!!

No comments: