They Love Icahsahaja

December 28, 2011

Kisah Paru-paru Berair

"Jangan mandi malam nanti kene paru-paru berair" 
Selalu tak dengar dialog ni? heeee~ :D
Baiklah, aku nak kongsi sedikit pada sesiapa yang tidak tahu tentang paru-paru berair ni.
Sebernarnya, paru-paru berair ini hanya berkaitan dengan orang yang ada kanser paru-paru sahaja.
Maksudnya, orang yang ada kanser paru-paru sahaja akan terkena paru-paru berair bila mandi malam.
Sesungguhnya mandi malam itu baik untuk kebersihan diri kesegaran badan terutamanya selepas pulang dari
bersukan secara tidak langsung dapat menghindarkan diri dari penyakit.
Tapi, bagi yang mempunyai sakit asma atau lelah anda boleh lah mandi dengan air yang suam jangan terlalu sejuk bagi menghindari sesak nafas akibat kesimpitan ruang pernafasan.
Aku nak tekankan sekali lagi, mandi malam hanya berisiko kepada orang yang ada kanser paru-paru.

Nota kaki:-
Kisah paru-paru berair tu aku dapat dari seorang nurse yang berdaftar dan dia tahu dari doktor tempat dia posting masa belajar..

Tentang asma tu aku tahu dari pengalaman aku sendiri.

wassalam

2 comments:

Anonymous said...

oh yeah? leh la berendam lame2 pasni pas blik bdmtn...kan3?hehe

|cah-sahaJa said...

bole je dato'
:)